söndag 21 november 2010

Skivrecension

Emil Bulls "Phoenix" 2009



Hittade plattan långt ner i en hög med allsköns promoplattor. Fanns antagligen en anledning till att den låg i botten, då det är en typ av hårdrock jag fullkomligen avskyr.
Bandet är tyskt och påstås dra influenser från NIN och In Flames, för att nämna några. Kanske är jag rejält tondöv, men några likheter kan jag ej finna.
Det här är trallvänlig Green Day-rock uppblandat med tyngre slaktarriff och erbjuder inte lyssnaren någonting. Totalt könlös musik utan udd eller nyans. Jag kan dock tänka mig att deras målgrupp inte är en 39-årig skåning utan mer kajalöverdoserande och angstfyllda tonårspojkar. Och tredje spåret "The architects of my apocalypse", kan vara något av de mest löjeväckande som fastnat på en cd-skiva.
Tysk skit av stora mått.

Betyg 1/5

/Niclas