onsdag 12 oktober 2011

På gång...

Klockan är mitt i veckan och jag är just nu tröttare än trött.
Imorgon ska jag ringa up Steffan Chirazi i San Francisco. Vem är nu det då, undrar ni okunniga där ute? Jo, Steffan är sedan ´99 chefredaktör för Metallicas egen tidning "So What" och jag fick ett litet infall om att det kunde vara kul att ta sig ett snack med denne man som jobbar nära bandet. Kanske kan man få reda på ngt mer om Loutallicaprojektet.
På fredag bär det av in till Warner i city för att få lyssna på kommande plattan med Nightwish, samt sitta ner i 20 min och snacka med bandledaren Tuomas Holopainen. 
Nästa onsdag ska jag ringa upp Tony Speakman som är basist i nyligen återuppväckta Hell. Har ni inte lyssnat på deras 25 år försenade debut "Human remains", kan det vara dags nu! 
Dessutom ligger en väldigt lång intervju med Tykettos Danny Vaughn och väntar på att bli publicerad och jag borde också ta tag i intervjuerna med Fredrik i Opeth och Henrik i Cipher System.
Sist men inte minst, så hoppas jag även få tillfälle att sitta ner med Ika och Jon som ligger bakom nyutkomna boken "Blod eld död" och få höra lite om arbetet med boken.

/Niclas

Inga kommentarer: